onsdag, september 12, 2007

För det är ingen vanlig dag...


Nee de äre minsann inte, för jag fyller ett halvår idag och det har min mamma sagt till mig är en väldigt stor dag. Tänk vad tiden går fort när man har roligt, för det har jag ju... får ju hitta på massa roliga saker. Mina föräldrar är ju inte sen att ta med mig på saker och ting, jag får följa med på det mesta. Mamma säger jämt att allt går, det handlar bara om inställning :) Fick en liten present av mamma & pappa nu på morgonen, lite rosa och bruna kläder, mamma har en liten svaghet för rosa som dom flesta kanske redan vet... till pappas stora förskräckelse, han är inte lika förtjust i de ;)

Tänkte jag skulle berätta lite vad jag kan vid det här laget, är ju inte så himla mycket än, men men... Jag rullar iaf runt för fullt åt alla håll och kanter och gärna flera varv, jag kan inte krypa än men igår reste jag mig upp riktigt på alla fyra... men jag fick bara till en liten gungvariant, så de måste jag träna bättre på :) Min gåstol som jag älskar använder jag flitigt, går inte så mycket i den utan springer hellre, gärna ut och in i alla rum som finns här hemma. Jag har även börjat ändra mitt joller nu till en blandning av konsonanter och vokaler, som pa-pa, ma-ma och da-da. Jag kan även flytta föremål från den ena handen till den andra och jag har lärt mig att greppa min vattenflaska och förstår hur jag ska dricka, men det där med att vicka upp flaskan... de är en konst jag inte kan än... Jaaa nu kom jag inte på så mycket mer, ska höra med mamma senare om hon kommer på nått så får jag återkomma ;) Nu ska jag fortsätta fira denna stora dag, och idag ska jag vara extra snäll med mina föräldrar för de är en stor dag för dom med, dom har varit mammut och papput i ett halvår.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Stora stora gosråtta!!!
Irma hälsar och grattar på den stora dagen!!!
Kram från oss Vicky och Irma

Anonym sa...

Grattis i efterskott på din dag! Kraam från Stockholm

Anonym sa...

Så sjukt söt!!
Grattis i efterskott på halvårsdagen.

Kram från Jill & Elis