onsdag, april 11, 2007

Min första påsk




Nu är min första påsk avklarad och den var super myssig, vi var i mormor och morfars stuga heela helgen och tog de bara lugnt :-) Jag fick dessutom mitt första påskägg och det var enormt stort, nästan så jag skulle rymmas i de själv och de bästa av allt var att jag klarade faktist av att öppna de själv, tog bara tag med ena foten och sparkade till och vips så var det öppet, bra va ;-) Fick en jätte fin jeanskjol, leggings och basketkängor... de ska jag ha när jag går på min första gatufest, kommer vara snyggast som alltid :-D Mamma o pappa fick oxå påskägg men de var betydligt mycket mindre än mitt, jag låg o fnissade för mig själv i min babysitter när jag såg det, nu är dom tvåa alltid ;-)




Igår var jag på BVC igen och jag växer med raketfart, nu vägde jag 4220 g och var 54 cm lång, var ska de här sluta?! Mamma gick omkring och gnällde igår och sa att jag inte fick växa för fort men vad menar hon, jag visar ju bara att jag mår bra :-D Hon får ju dessutom skylla sig själv, de är ju hon som ger mig så mycket mat :-) Jag har börjat vara vaken lite mer nu, och kan följa med några saker med blicken en liten stund, jätte duktigt :-) Jag tycker mest om att vara vaken på förmiddan och sen på eftermiddan blir jag oftast sådär jätte trött som bara jag kan bli igen...




Nu ska vi åka och plocka upp Fialisa om en liten stund och sen ska vi åka och hälsa på Leon och Linda... Leon brukar bli jätte glad när han ser mig de är kul, fast han är iof alltid glad så de kan ju ha att göra med det :-)

1 kommentar:

Ina_Sweden sa...

Hej!

Åh, ska jag få en tjockiskompis! Va härligt! Vi får se om du kan slå mig och väga 10 kg vid 6 månader. ;-) Kram!