tisdag, april 03, 2007

Det rullar på...

Nu är jag tillbaka, jag vet att jag är efterlängtad... men jag är ju faktist ganska liten än så jag sover den mesta delen av dygnet fast jag har börjat vara vaken lite mera nuförtiden :-) Det har hänt ganska mycket sen jag bloggade sist, kan ju ha att göra med att det har gått lite för länge sen jag skrev, har lovat min mormor att jag ska försöka blogga varannan dag... hoppas jag inte lovat för mycket...

Till att börja med så har jag ju växt, i fredags vägde jag 3800 g och var 52 cm lång, har ni hört på maken, jag har växt 5 cm sen jag föddes... men de var ju bra för jag var ju inte jätte lång när jag föddes direkt :-) Men detta betyder att jag har gått upp 600 g på två veckor, normalt är 150 g i veckan!? Mamma brukar reta mig och säga att jag fått dubbel haka... hon tittade nog inte sig själv i spegeln när hon väntade mig *fniss* Under veckan så har även mamma och jag hunnit med några rundor på stan och vi har även varit och hälsat på min kompis Irma... vi var iof inte så social med varann för vi sov nästan hela tiden, men bara jag blir lite större så ska vi leka massor :-) Sen så har jag varit på min första grill fest, de ni ;-) Men jag fick inte smaka, orättvist... fast jag gillar min mjölk ganska bra :-) Men mamma åt nån konstig stark sås så på natten fick jag lite ont i magen, men de var ingenting mot för häromnatten då hon hade tryckt i sig vitlök, vad tänker hon med egentligen?? Då fick jag jätte ont i magen, så igår var jag rätt så sur på henne, så jag tror inte hon gör de igen ;-)

Imorgon ska vi åka och hälsa på mammas jobb, det är första gången som jag får se vad de är för ställe... Vet att dom pratade om mig ganska mycket när jag låg i mammas mage, så jag undrar om jag kommer få vara ifred nått imorgon :-) Vi ska även hinna med mormor och morfars jobb, fullspäckad dag :-) Ni får vänta lite med bilder, men det är värt att vänta på... jag lovar ;-)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jaaa äntligen en uppdatering!! Tycker att vi ska träffas snart.. Kraaam Leon

Ina_Sweden sa...

Hej Fellan!

Kul med lite uppdatering. Jag har varit inne och kollat ofta! Kram på dig!