torsdag, oktober 18, 2007

Ni kan inte tro de...

För jag har blivit sjuk IGEN, efter en stökig natt igår så vaknade jag upp jätte snuvig och täppt... och de var inte bara genomskinligt de som kom ut *usch* Så mamma tog och ringde till läkaren och vi fick en tid där direkt på eftermiddan, "gubben" som undersökte mig var väldigt intressant man kan nog säga att jag stirrade ut honom... han gjorde ju så mycket konstiga saker med mig. Han skrattade åt mig flera gånger och tyckte jag var så duktig som bara satt där och studerade honom... fast när han skulle stoppa in en träpinne i munnen tyckte jag inte de var lika kul längre, men som tur var så var de snabbt avklarat. Sagt och gjort så fick jag iaf något som kallas pencillin med mig hem så nu hoppas jag verkligen den här evighetsförkylningen får ett slut.

Mamma säger ofta att jag är en rätt så knasig bebis för sånt som dom flesta andra barn tycker om de spottar jag och fräser åt och vill inte alls ha. Den här pencillinen sa doktorn skulle smaka rätt äckligt så det brukade vara svårt att få i barn den men jag... jag tyckte den var jätte god och ville ha mer när de var slut :D

Igår var vi och grattade min underbara kompis Irma som har blivit så stor som ett helt år, tänk när jag också är det.. :) Jag kämpade på så med krypningen när jag var där och Irma kollade så konstigt på mig så jag trodde nästan hon skulle komma och lära mig... kan du inte göra det, jag vill ju så gärna kunna de där :) Senaste tekniken är att jag flyttar båda händerna samtidig så jag gör små "säldyk" men jag kommer ju framåt iaf, det är huvudsaken ;)

Mamma har kommit på att jag kan ha tofs på huvudet, tror ni hon är lycklig ;)

Inga kommentarer: