onsdag, juli 04, 2007

Dop

Nu har jag blivit döpt och oj vilken dag det blev, varken jag eller mina föräldrar vill ändra någonting... dagen blev precis som vi hade drömt om. När vi gick och la oss kvällen innan så hörde jag mamma & pappa viska om att de önskade mer än något annat att det inte skulle regna när de vaknade dagen efter... och efter en god natts sömn så vaknade vi upp till en himmel blåare än något annat, de högre makterna var med oss :) Inte ett moln så långt ögat kunde nå... lite senare dök det dock upp några moln men de höll sig en bit ifrån oss så solen bara fortsatte att lysa på oss. De var full fart på en gång på alla som var i Hästviken så jag förstod att något var ju på gång... morfar högg björkar, mamma blåste ballonger, mormor dukade och ja ni förstår ju, inte kunde jag sova när det var så mycket som hände ;) När vi sedan begav oss till kyrkan var mina föräldrar såå nervös att jag skulle bli riktigt otrevlig i kyrkan på grund av sömnbrist, men inte då, lagom till att själva dopet skulle börja så somnade jag så gott i mammas famn. Sen sov jag fram tills att prästen hällde vatten över huvudet, då grät jag till lite, men vem skulle inte göra de om de väcktes av att någon hällde vatten över huvudet?!



Dukat och klart

Efter detta var jag vaken och glad resten av dopet, jag fick lyssna till underbar sång, och jag hade ju fått en alldeles egen sång som hette Felicia med en underbar text, tänkte jag skulle lägga ut den sen... Dopet blev jätte fint och vackert och allt som man någonsin skulle kunna önska sig... Efter dopet åkte vi alla till Hästviken (mormor & morfars sommarstuga) där det var uppdukat fint med rosa servetter och rosa ballonger och himlen var alldeles blå... Där bjöds det på pastasallad med tillhörande dryck och efter detta var det kaffe och tårta, rosa tårta såklart ;) Sedan fortsatte festen kvällen lång med vänner och släkt, trubadurer och återigen ett helt underbart väder. Tack alla ni som kom på mitt dop och alla ni som hjälpte till för att göra denna dag till bättre än vad både jag och mina föräldrar någonsin kunnat önska oss, den blev helt underbar!


2 kommentarer:

Fia sa...

Åhhh, nu tror jag nästan jag måste fälla en tår igen... ;) Det var verkligen såå vackert! Å lilla Felicia var såå söt! *hjärta*

Ina_Sweden sa...

Hej! Ser ut att ha varit en underbar dag! Vad härligt!